Mi, emberek az utánozás nagymesterei és művészei vagyunk. Figyeljük
a körülöttünk lévők viselkedését, szokásaikat, és a számunkra
hasznosnak tűnőket "eltesszük magunknak". Aztán - tudatosan vagy tudat
alatt - elkezdjük alkalmazni azokat. Az utánozás az emberiség
leghatékonyabb tanulási módszere!
Ki mit másol?
Képzeljünk el egy szabad, stresszmentes életet! Mindenre van pénzünk,
mindenre van időnk, egészségesek és szabadok vagyunk. Az idő és a pénz
nem számít, hiszen van mindkettőből elég. Sikeresek vagyunk, mert az idő
és a pénz nekünk dolgozik. Az emberek többsége ilyen életre vágyik.
Vannak ilyen emberek a bolygónkon? Igen, vannak, 5%-uk él így! Miért van
az, hogy csak az 5% éli azt az életet, amit szeretne? Miért nem
utánozza mindenki a gazdagokat, a szabadokat? Miért van az, hogy az
emberek 95%-a valahol az idő-egészség-pénz Bermuda-háromszögének
süllyesztőjéből próbál szabadulni, ahelyett, hogy az 5%-ot követné?
Már gyermekkorban azt másoljuk, amit otthon látunk. A lányok utánozzák
az édesanyjukat a tükör előtt, amikor ő nincs otthon, a legdrágább rúzst
maszatolják az ajkukon, vagy a fiúgyermekek az apjuk borotvakészletét
próbálgatják titokban, amikor senki nem figyeli őket. Mi, emberek
sokszor ösztönösen cselekszünk, és másolunk értékrendeket,
tulajdonságokat, jó és rossz dolgokat a környezetünktől. Nem csak
gyermekkorban igaz ez a tézis, ahogyan felnövünk, sokszor a szüleink
nyomdokait követjük. Azt a szakmát választjuk magunknak, amit látunk a
családban, például orvos- vagy jogászgenerációk követik egymást, cégek
vezetése száll apáról fiúra, vagy a mesterség öröklődik tovább a család
következő nemzedékére. Erről adnak tanúbizonyságot a szakmákra utaló
családnevek is; például Takács, Kovács.
A legtöbb ember a 95%-ot utánozza, és követi a „találj egy jó állást
fiam” tanácsot, amely általában eredményes is lesz. Mire gondolok?
Találunk egy jó állást, amellyel nem lehet haladni sehova. A magyar
nagyon kifejezo~ nyelv, már az elnevezésben is benne van, hogy ÁLLÁS!
Nem is értem, miért vártam jómagam is HALADÁS-t éveken keresztül. Azt
tapasztaltam, hogy amíg dolgozom a pénzért, nincs ido~m igazán pénzt
keresni.
Jövedelemteremtés vs. vagyonépítés
A munkahely tipikus jövedelemteremtő eszköz, nem láttam még, hogy
valaki ezzel a módszerrel vagyont teremtett volna. Mégis milyen
lehetőségeink vannak, nekünk, átlagos képességű embereknek, hogy
vagyonosak legyünk? Hiszen a legtöbb embernek nincs istenadta tehetsége,
hogy könyveket írjon, amerikai sikerfilmekben szerepeljen, meghódítsa a
pop vagy a rock világát. Mi az, ami marad nekik?
Az emberiség egyik legnagyobb találmánya, a nyitottság mellett, a
multiplikáció, vagy más szóval a többszöröződés. Mit többszörözhetünk
mi, emberek? A pénzünket és saját magunkat, és itt most nem a
családalapításra gondolok. De nézzük először a pénzt.
Sokan azt mondják, „engem a pénz nem izgat”! A gazdagokat sem, inkább megnyugtatja őket! Nézzük, hogyan lehet a pénzt többszörözni? A havonta megkeresett pénz bizonyos százalékát (pénzügyi szakemberek azt javasolják, ez legyen minimum 10%) ne költsük el, hanem tegyük félre. Számoljunk havi 150 000 forint jövedelemmel, ennek a 10%-a 15 000 forint. Ha ezt a pénzt otthon a párnánkba tesszük 14 éven keresztül, akkor lesz 2 520 000 forintunk. Itt felkínálják nekünk a többszörözés lehetőségét – 5%-os banki kamat formájában. Két lehetőségünk van, vagy a párnát választjuk továbbra is, mondjuk még 56 éven keresztül, akkor lesz 12 600 000 forintunk az 70. év végére, ha 14 évente megspóroljuk a kezdő összeget. A másik lehetőség, hogy élünk a bank által felkínált lehetőséggel. Mi történik ez esetben? Vesszük az összegyűjtött 2,5 milliónkat és befektetjük. Ahhoz, hogy megduplázzuk a pénzünket, 14 év szükséges, 5%-os kamatot figyelembe véve. A 28. évben már 10 080 000 forintunk van, csak a kamatoknak köszönhetően, és az 56. évben 40 320 000 forint lesz a bankszámlánkon! Meghökkentő nem? Ez a multiplikáció ereje! Milliomosok lettünk! Egy probléma van ezzel, hogy eltelt az életünkből a példa alapján 70 év! Kinek van ezt kedve és ideje kivárni! Mit tehetünk hát…?
Sokan azt mondják, „engem a pénz nem izgat”! A gazdagokat sem, inkább megnyugtatja őket! Nézzük, hogyan lehet a pénzt többszörözni? A havonta megkeresett pénz bizonyos százalékát (pénzügyi szakemberek azt javasolják, ez legyen minimum 10%) ne költsük el, hanem tegyük félre. Számoljunk havi 150 000 forint jövedelemmel, ennek a 10%-a 15 000 forint. Ha ezt a pénzt otthon a párnánkba tesszük 14 éven keresztül, akkor lesz 2 520 000 forintunk. Itt felkínálják nekünk a többszörözés lehetőségét – 5%-os banki kamat formájában. Két lehetőségünk van, vagy a párnát választjuk továbbra is, mondjuk még 56 éven keresztül, akkor lesz 12 600 000 forintunk az 70. év végére, ha 14 évente megspóroljuk a kezdő összeget. A másik lehetőség, hogy élünk a bank által felkínált lehetőséggel. Mi történik ez esetben? Vesszük az összegyűjtött 2,5 milliónkat és befektetjük. Ahhoz, hogy megduplázzuk a pénzünket, 14 év szükséges, 5%-os kamatot figyelembe véve. A 28. évben már 10 080 000 forintunk van, csak a kamatoknak köszönhetően, és az 56. évben 40 320 000 forint lesz a bankszámlánkon! Meghökkentő nem? Ez a multiplikáció ereje! Milliomosok lettünk! Egy probléma van ezzel, hogy eltelt az életünkből a példa alapján 70 év! Kinek van ezt kedve és ideje kivárni! Mit tehetünk hát…?
Franchise, a modern világ üzleti találmánya
A franchise lényege egy sikeres, kiforrott, kipróbált üzleti módszer,
amely átlagos képességekkel elsajátítható üzleti modellt biztosít azok
számára, akik képesek kifizetni a franchise díját. Tehát könnyen
másolható és utánozható, viszont sokba kerül. Ma már rengeteg ilyen
vállalkozás a mindennapi életünk része. Gondoljunk csak a
gyorsétterem-láncokra, a bevásárlóközpontok hálózatára, a benzinkutak
vagy a különböző pékségek láncolatára. Ami közös mindben, hogy adott
hálózat bármely tagja ugyanazt a minőséget és terméket kínálja a
vásárlóknak, a világ bármely részén.
Nagy előnyük, hogy biztos sikert és tervezhető bevételi forrást nyújtanak a tulajdonosuknak. Hátrányuk, hogy sok-sok milliót, tíz- vagy akár százmilliókat kell kifizetnünk, ha akarunk magunknak is egyet. Embereket kell alkalmaznunk, és ami a legfontosabb, új üzletet kell nyitnunk, ha többszörözni akarjuk a hasznunkat! Talán megegyezhetünk abban, hogy nem minden ember képes franchise üzletet vásárolni magának. Mit tehetünk hát…?
Nagy előnyük, hogy biztos sikert és tervezhető bevételi forrást nyújtanak a tulajdonosuknak. Hátrányuk, hogy sok-sok milliót, tíz- vagy akár százmilliókat kell kifizetnünk, ha akarunk magunknak is egyet. Embereket kell alkalmaznunk, és ami a legfontosabb, új üzletet kell nyitnunk, ha többszörözni akarjuk a hasznunkat! Talán megegyezhetünk abban, hogy nem minden ember képes franchise üzletet vásárolni magának. Mit tehetünk hát…?
MLM a „többszöröződő franchise”
Itt kerül a képbe az MLM! A másolódás (lemásolás) üzlete! Egy olyan
üzleti módszerről beszélhetünk az MLM kapcsán, amely a kamatos kamat
(multiplikáció) és a franchise vállalkozások előnyeit ötvözik – a
hátrányaik nélkül. Egy jó MLM-vállalkozás a következőkkel büszkélkedhet e
tekintetben (csak a legfontosabbakat figyelembe véve):
Egy jól működő, kipróbált üzleti modellt biztosít tagjai számára.
Kiváló minőségű, bevezetett termékcsalád áll a háttérben.
Nem kell mást befektetni, csak az időnket.
Az új induló tapasztalt vezetők segítségét élvezheti, akik átadják a tudásukat. Az új tagnak csak utánozni kell a sikeres vezetőket.
Korlátlan lehetőség van az üzleti többszöröződésre.
Kiváló minőségű, bevezetett termékcsalád áll a háttérben.
Nem kell mást befektetni, csak az időnket.
Az új induló tapasztalt vezetők segítségét élvezheti, akik átadják a tudásukat. Az új tagnak csak utánozni kell a sikeres vezetőket.
Korlátlan lehetőség van az üzleti többszöröződésre.
A többszöröződés ereje hatványozottan igaz erre az üzleti ágazatra.
Nézzük csak, mire is gondolok. Egy új jelölt elkezdi a munkát a
hálózatban, ami abból áll, hogy azokat a tapasztalt vezetőket, akiknek
anyagi érdekeltségük van a kezdő üzletében, összehozza egy megbeszélés
vagy tájékoztató keretében az ismeretségi körében lévő emberekkel,
amelyekből a nagy számok törvénye alapján lesznek, akik elkezdik a
hálózatépítést, és olyanok is, akik csupán érdeklődnek a termékcsalád
iránt. Nézzünk egy példát! Új indulónk (Erzsébet) fél éven keresztül
minden hónapban csatlakoztat 4 új üzletépítőt saját magához az ismerősei
közül, és a csapatában lévők lemásolják ezt a tevékenységét:
az 1. hónap végén a hálózat tagjainak száma: 5 fő (Erzsébet + 4 új üzlettársa),
a 2. hónap végén a hálózat tagjainak száma: 25 fő (Erzsébet 8 embert csatlakoztatott),
a 3. hónap végén a hálózat tagjainak száma: 125 fő (Erzsébet 12 embert csatlakoztatott),
a 4. hónap végén a hálózat tagjainak száma: 625 fő (Erzsébet 16 embert csatlakoztatott),
az 5. hónap végén a hálózat tagjainak száma: 3125 fő (Erzsébet 20 embert csatlakoztatott),
a 6. hónap végén a hálózat tagjainak száma: 15 625 fő (Erzsébet 24 embert csatlakoztatott).
a 2. hónap végén a hálózat tagjainak száma: 25 fő (Erzsébet 8 embert csatlakoztatott),
a 3. hónap végén a hálózat tagjainak száma: 125 fő (Erzsébet 12 embert csatlakoztatott),
a 4. hónap végén a hálózat tagjainak száma: 625 fő (Erzsébet 16 embert csatlakoztatott),
az 5. hónap végén a hálózat tagjainak száma: 3125 fő (Erzsébet 20 embert csatlakoztatott),
a 6. hónap végén a hálózat tagjainak száma: 15 625 fő (Erzsébet 24 embert csatlakoztatott).
Ebből a példából is jól látható, milyen ereje van az utánozásnak és a
többszöröződésnek az MLM világában. Jean Paul Getty mondta azt, hogy
inkább 100 ember erőfeszítéseinek 1%-a, mint 1 ember erőfeszítésének
100%-a. Ez az elv érvényesül Erzsébet példáján is, 24 embert hozott ő,
mégis 15 625 fő van már a csapatában. Természetesen általában nem ilyen
sablonszerűen másolódik az üzlet, mint a példában, de a multiplikáció
elve érvényesülni fog mindenkinél, aki kihasználja a másolódás
nagyszerűségét!
Érted, vagy ellened dolgozik
Van egy jó hírem, az egész csak rajtad múlik. Érted, vagy ellened?!
Természetesen mindenki az előbbit szeretné. Mit kell tenni hozzá?
Követni kell a következő elvet: Amit csinálsz, hangosabban beszél, mint
amit mondasz! Mire gondolok? Ha például folyamatosan szélesítesz (új
embereket csatlakoztatsz a fogyasztói klubba te, személyesen), akkor ezt
teszi az üzleted is, ha ott vagy a rendezvényeken, olvasol,
hanganyagokat hallgatsz napi rendszerességgel, konzultálsz stb., akkor a
hálózatod is ezt fogja utánozni. Ha azonban az ellenkezője igaz rád,
akkor…
Tudnod kell azt is, ebben az üzletben nem az a lényeg, hogy mi működik, hanem az, hogy mi másolható. Az MLM világában mindenkinek arra kell törekednie, hogy olyan dolgokkal érjen el eredményt, amiket bárki képes utánacsinálni nemtől, kortól, iskolázottságtól függetlenül. Itt lép be a képbe a megfelelően kidolgozott üzleti módszer fontossága és az alázat szerepe. Ne akarj újító lenni pár hét vagy pár hónap MLM-ben eltöltött idő után. Tedd azt, amit a „nagyok” mondanak! Hagyd, hogy a kidolgozott, működőképes rendszer neked, érted dolgozzon.
Akik ezeket az elveket megértik, és alkalmazzák is a napi rutinjukban, sőt szokásukká válnak, azok egyszerűen, kitartó munkával egy megállíthatatlan hálózat tulajdonosai és vezetői lesznek, amelyben a másolódás hatására emberek tömegei képesek gyorsan és pontosan elsajátítani a Network Marketing szakma lényegét és fortélyait!
Ne feledd! Érted, vagy ellened!? Te döntesz!
Simon Janó
Tudnod kell azt is, ebben az üzletben nem az a lényeg, hogy mi működik, hanem az, hogy mi másolható. Az MLM világában mindenkinek arra kell törekednie, hogy olyan dolgokkal érjen el eredményt, amiket bárki képes utánacsinálni nemtől, kortól, iskolázottságtól függetlenül. Itt lép be a képbe a megfelelően kidolgozott üzleti módszer fontossága és az alázat szerepe. Ne akarj újító lenni pár hét vagy pár hónap MLM-ben eltöltött idő után. Tedd azt, amit a „nagyok” mondanak! Hagyd, hogy a kidolgozott, működőképes rendszer neked, érted dolgozzon.
Akik ezeket az elveket megértik, és alkalmazzák is a napi rutinjukban, sőt szokásukká válnak, azok egyszerűen, kitartó munkával egy megállíthatatlan hálózat tulajdonosai és vezetői lesznek, amelyben a másolódás hatására emberek tömegei képesek gyorsan és pontosan elsajátítani a Network Marketing szakma lényegét és fortélyait!
Ne feledd! Érted, vagy ellened!? Te döntesz!
Simon Janó
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése