Mark Hebner gondolataival kezdem: készíts egy üzleti tervet, és
nézd meg, mennyi idő- és pénz befektetéssel jár, és mekkora a várható
nyereség. A befektetés összegét szorozd meg kettővel, az időtartamot
szintén, és a várható nyereséget felezd meg. Ha még ezekkel a számokkal
is érdemes belevágni, vágj bele!
Mibe fog ez nekem „fájni”?
Kérdezi magától minden épeszű ember, amikor a Network Marketinggel
találkozik, és tetszik neki a koncepció. Szeretnénk konkrét számokat
látni az elején, és azt hisszük, az az összeg számít, amivel el lehet
indítani ezt a vállalkozást. „Akár 20 000 forintból elindíthatod a
vállalkozásod” – hallhatod néha egy-egy tájékoztatón, de ez ne tévesszen
meg. Elindítani egy MLM-vállalkozást egy dolog, felépíteni pedig egy
másik. Hadd feltételezzem, hogy te az utóbbi kategóriába sorolod magad.
Legtöbben nem tudják, és nem is sejtik, hogy akik ebből élnek, valódi vállalkozók, és ugyanúgy kell kezelniük a Network Marketing üzletüket, mint egy saját vállalkozást általában.
Annyival szerencsésebb persze minden ilyen vállalkozó a hagyományos szférában dolgozó társainál, hogy egyszerűen nem merülnek fel olyan költségek, amik a kockázatot növelnék, illetve a csőd fele sodornák a céget.
Legtöbben nem tudják, és nem is sejtik, hogy akik ebből élnek, valódi vállalkozók, és ugyanúgy kell kezelniük a Network Marketing üzletüket, mint egy saját vállalkozást általában.
Annyival szerencsésebb persze minden ilyen vállalkozó a hagyományos szférában dolgozó társainál, hogy egyszerűen nem merülnek fel olyan költségek, amik a kockázatot növelnék, illetve a csőd fele sodornák a céget.
A Network Marketinget e miatt a
kockázatmentesség miatt a világ mai napig ismert legbriliánsabb üzleti
modelljeként tartják számon.
Mivel NEM KELL számolnod, ha elindítasz egy MLM-üzletet?
Nem kell számolnod alkalmazottakkal, raktárkészlettel, bérelt
helyiséggel, fizetési határidőkkel sem a beszállítói, sem a vevői
oldalon, sőt a legtöbb esetben minőségi és logisztikai problémákkal sem.
Miért? Mert ezeket a területeket egy megbízható partnercéged felügyeli, és ha jó céget választottál, akkor olajozottan működik minden, ami nem a te felelősségi körödbe tartozik.
Miért? Mert ezeket a területeket egy megbízható partnercéged felügyeli, és ha jó céget választottál, akkor olajozottan működik minden, ami nem a te felelősségi körödbe tartozik.
Akkor mivel KELL számolnod?
Első körben azzal, hogy a saját céged (hálózatod) legjobb fogyasztója
legyél, mondja előadásain Tonk Emil. Ez azt jelenti, hogy bizonyosodj
meg a termék, szolgáltatás, vagy esetleg befektetés milyenségéről saját
tapasztalatod alapján. Szinte 100 % hogy jó tapasztalataid lesznek. Erre
a komoly MLM-cégek nagyon figyelnek, ha nem, visszaadják a pénzt. Ha a
céged legjobb fogyasztója, vásárlója vagy, az magabiztosságot fog adni a
kezdetektől.
Javaslatom:
Javaslatom:
kérdezz meg olyan embereket, akik a cégednél vezetők, hogy hogyan indulnak a legprofibbak,
hogyan kezdték ők, akik komoly karriert futottak be.
Pénzügyi területen lesznek befektetési portfóliók, amelyeket ajánlanak, más cégeknél a cég által összeállított kezdőcsomag megvásárlását javasolják.
Pénzügyi területen lesznek befektetési portfóliók, amelyeket ajánlanak, más cégeknél a cég által összeállított kezdőcsomag megvásárlását javasolják.
Mindenképp kezdd el a termékek fogyasztását, a szolgáltatások
kipróbálását. Ma ez a fajta beruházás 100 000 és 300 000 forint körül
mozog, cégtől függően. Ki lehet mondani, hogy ma Magyarországon egy havi
átlagkeresetből könnyen elindítható egy MLM-vállalkozás. Természetesen
már 20 000 forinttal is lehet egy MLM-vállalkozásod, de valljuk be,
senki nem ajánlja a profik közül ezt az utat, mert ez olyan, mintha egy
szöget a saját kezeddel szeretnél a falba verni.
Milyen költségeid lesznek még a cég termékein, szolgáltatásain kívül?
Operatív költségek. Ezek nem egyszeri, hanem havi szinten ismétlődő
kiadások. Folyamatosan biztosítani kell a jelentkezőid regisztrációjával
járó anyagokat (jelentkezési lapok, termékprospektus, információs
anyagok stb.). A legcikibb az, ha valaki regisztrálna a hálózatodba, de
azért nem tud, mert nincs nálad regisztrációs lap! Egy profi
hálózatépítőnél mindig vannak konktakt CD-k, amivel felkeltheti a jelölt
érdeklődését. Anyagi függetlenségről szóló könyvek, vagy saját céged
havi lapja, illetve egy friss MLM Magazin szintén lapuljon a táskádban.
Operatív költségeid lesznek még a telefon- és üzemanyagköltség is.
Szinte biztosan a telefonszámlád emelkedésével jár majd a hálózatépítés
mindaddig, amíg fel nem ismered, hogy a hálózati kereskedelemben ezt is
csökkenteni lehet, ha egy jó flottához csatlakozol. Az is lehet, hogy a
céged saját flottával is bír, érdemes ez esetben kihasználni az ingyen
hívható szponzort, felsővonalat.
Feltétlenül vegyél hanganyagokat, a szponzorod tanácsát alapul véve.
Hanganyagok hallgatására szoktam javasolni CD- vagy mp3-játszót, sőt
amennyiben a céged interneten keresztül is elérhetővé tesz
hanganyagokat, akkor a kocsidban egy rádiófrekvencián sugárzó
pendrive-játszón, vagy metrón egy iPodon is hallgathatod.
A képzések jelentősége
Egyik mentorom azt mondta, az MLM-ben legfontosabb az, hogy kiképezd
azt az embert, aki pénzt fog keresni neked: azaz saját magad.
Képzeld el, hogy egy új autót veszel. Hova vezet az első utad? Ha nem
vettél még új autót soha, elmondom: a benzinkútra. A díler épp annyi
benzint hagy az új kocsiban, hogy az első benzinkútig eljuss. Ha nem a
benzinkútra mész, lesz egy méregdrága autó a feneked alatt, amivel pont
sehova se tudsz eljutni, mert kifogyott a benzin. Hogy jön ez ide? –
kérdezheted.
Sokan nem veszik észre, hogy amikor az MLM-vállalkozással elindulnak, a
legfontosabb költség a regisztráció és termékfogyasztás mellett az első
képzésük kifizetése kellene legyen.
Érdekes
módon egy hétvégi szeminárium után elinduló munkatárs bátrabb,
magabiztosabb, lelkesebb, és felismeri a profi indulásban rejlő
lehetőségeket.
Van olyan eset is, hogy két jelölted közül az egyik beruház egy nagy
értékű indulócsomagra, de nem tud eljönni a képzésre, mert arra a plusz
20 000 forintra már nem futja. A másik jelölt nem tud beruházni az
indulócsomagra, de a képzésre futja neki. Szerinted melyik a
szerencsésebb?
Száz százalékig biztos vagyok benne, hogy aki a képzésre eljut,
sikeresebben kezdi majd a karrierjét. A másik lehet, hogy két hét után
azon panaszkodik, hogy nem érdekli az üzlet az ismerőseit, és egy hónap
múlva – indulócsomag ide vagy oda – már nincs is a rendszerben.
Az MLM-ben az a lényeg, hogy mindig
fel tudj töltődni, mindig legyen új tudás, amire szert teszel, és a
motivációd a kezdeti nagyon erős szinten meg tudd tartani. Ezt a
képzésekkel tudod biztosítani.
Ha világhírű táncos vagy, biztosítást kötsz a lábaidra. Ha sebészként
dolgozol, akkor a kezedet kell bebiztosítani. Ha hálózatépítő vagy,
akkor a pozitív hozzáállásodra kellene biztosítást kötnöd, hiszen ez a
legfőbb jövedelemszerzési eszközöd, de ezzel nem foglalkozik egyik
biztosítótársaság sem. Ezzel csak a céged képzési rendszere foglalkozik,
könyvek, CD-k, DVD-k, szemináriumok, rendezvények formájában.
Havi pár ezer forintért a hozzáállásodra (szaknyelven az attitűdödre)
biztosítást köthetsz, és én azt ajánlom, ezt tedd is meg! Ha van
ajánlott képzési program, fizess rá elő! Vedd meg az összes rendezvényre
a saját jegyedet, és vegyél még azok számára is, akiket meg szeretnél
hívni mint vendéget. Ha abba fektetsz, hogy rendezvényjegyek nyomják a
zsebed, amit úgymond „el kell adnod” az új érdeklőidnek, a hálózatod
sikerébe fektetsz. A leghatékonyabban ugyanis azok a rendezvények építik
a hálózatodat, amin te és a vendégeid ott vannak.
Fontos, hogy tudd, nincsenek kötelező költségek az MLM-ben. Ajánlani tudunk stratégiákat, anyagi helyzetedtől függően.
Fontos, hogy tudd, nincsenek kötelező költségek az MLM-ben. Ajánlani tudunk stratégiákat, anyagi helyzetedtől függően.
A célod az kell legyen, hogy az indulás után mindenképpen
vállalkozásként kezeld az MLM-üzletedet; tartsd számon a költségeidet és
a bevételeidet, és az elején számolj azzal, hogy a pénzt, amit keresni
fogsz, célszerű arra fordítani, hogy a vállalkozásod működőképessé tedd.
Forgasd vissza új termékek, szolgáltatások vételére, a képzésed
biztosítására. Ne feledd, a tudást, amire itt szert teszel, senki sem
veheti el tőled.
A tapasztalat az, hogy az első üzleti szintlépés után a vállalkozásod
nullszaldóssá válik, és amikor már tartósan havi 100–150 000 forint
nettó jövedelmet termel, akkorra a költségeidet is megtanulod jól
menedzselni. Szponzorod addig már pár pénzügyi intelligenciáról szóló
könyvet is elolvastat veled, erre mérget vehetsz. Céged termékeit és
szolgáltatásait célszerű folyamatosan használnod a vállalkozásodban, ez
adja a hitelességedet. Tudd be ezt is operatív költségnek. Ha olyan
vagy, mint a legtöbb hálózatépítő, akkor persze te is szerelmes leszel a
céged termékeibe, és folyamatosan vásárolod, mert imádod használni
őket. Ha most mosolyogsz, akkor ez talált. Te is egy fanatikus vagy,
akit semmi nem ment meg a sikertől!
Menedzseld jól a pénzügyeidet, és indítsd el új belépőket megfelelő
tájékoztatással az anyagiakról – úgy, hogy ezt a cikket a kezükbe
nyomod.
Nagy Ádám
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése