Mibe fog ez nekem kerülni?

Mark Hebner gondolataival kezdem: készíts egy üzleti tervet, és nézd meg, mennyi idő- és pénz befektetéssel jár, és mekkora a várható nyereség. A befektetés összegét szorozd meg kettővel, az időtartamot szintén, és a várható nyereséget felezd meg. Ha még ezekkel a számokkal is érdemes belevágni, vágj bele!

Mibe fog ez nekem „fájni”?

Kérdezi magától minden épeszű ember, amikor a Network Marketinggel találkozik, és tetszik neki a koncepció. Szeretnénk konkrét számokat látni az elején, és azt hisszük, az az összeg számít, amivel el lehet indítani ezt a vállalkozást. „Akár 20 000 forintból elindíthatod a vállalkozásod” – hallhatod néha egy-egy tájékoztatón, de ez ne tévesszen meg. Elindítani egy MLM-vállalkozást egy dolog, felépíteni pedig egy másik. Hadd feltételezzem, hogy te az utóbbi kategóriába sorolod magad.
Legtöbben nem tudják, és nem is sejtik, hogy akik ebből élnek, valódi vállalkozók, és ugyanúgy kell kezelniük a Network Marketing üzletüket, mint egy saját vállalkozást általában.
Annyival szerencsésebb persze minden ilyen vállalkozó a hagyományos szférában dolgozó társainál, hogy egyszerűen nem merülnek fel olyan költségek, amik a kockázatot növelnék, illetve a csőd fele sodornák a céget.

A Network Marketinget e miatt a kockázatmentesség miatt a világ mai napig ismert legbriliánsabb üzleti modelljeként tartják számon.

 

Mivel NEM KELL számolnod, ha elindítasz egy MLM-üzletet?

Nem kell számolnod alkalmazottakkal, raktárkészlettel, bérelt helyiséggel, fizetési határidőkkel sem a beszállítói, sem a vevői oldalon, sőt a legtöbb esetben minőségi és logisztikai problémákkal sem.
Miért? Mert ezeket a területeket egy megbízható partnercéged felügyeli, és ha jó céget választottál, akkor olajozottan működik minden, ami nem a te felelősségi körödbe tartozik.

 

Akkor mivel KELL számolnod?

Első körben azzal, hogy a saját céged (hálózatod) legjobb fogyasztója legyél, mondja előadásain Tonk Emil. Ez azt jelenti, hogy bizonyosodj meg a termék, szolgáltatás, vagy esetleg befektetés milyenségéről saját tapasztalatod alapján. Szinte 100 % hogy jó tapasztalataid lesznek. Erre a komoly MLM-cégek nagyon figyelnek, ha nem, visszaadják a pénzt. Ha a céged legjobb fogyasztója, vásárlója vagy, az magabiztosságot fog adni a kezdetektől.
Javaslatom:
kérdezz meg olyan embereket, akik a cégednél vezetők, hogy hogyan indulnak a legprofibbak,
hogyan kezdték ők, akik komoly karriert futottak be.
Pénzügyi területen lesznek befektetési portfóliók, amelyeket ajánlanak, más cégeknél a cég által összeállított kezdőcsomag megvásárlását javasolják.
Mindenképp kezdd el a termékek fogyasztását, a szolgáltatások kipróbálását. Ma ez a fajta beruházás 100 000 és 300 000 forint körül mozog, cégtől függően. Ki lehet mondani, hogy ma Magyarországon egy havi átlagkeresetből könnyen elindítható egy MLM-vállalkozás. Természetesen már 20 000 forinttal is lehet egy MLM-vállalkozásod, de valljuk be, senki nem ajánlja a profik közül ezt az utat, mert ez olyan, mintha egy szöget a saját kezeddel szeretnél a falba verni.

Milyen költségeid lesznek még a cég termékein, szolgáltatásain kívül?

Operatív költségek. Ezek nem egyszeri, hanem havi szinten ismétlődő kiadások. Folyamatosan biztosítani kell a jelentkezőid regisztrációjával járó anyagokat (jelentkezési lapok, termékprospektus, információs anyagok stb.). A legcikibb az, ha valaki regisztrálna a hálózatodba, de azért nem tud, mert nincs nálad regisztrációs lap! Egy profi hálózatépítőnél mindig vannak konktakt CD-k, amivel felkeltheti a jelölt érdeklődését. Anyagi függetlenségről szóló könyvek, vagy saját céged havi lapja, illetve egy friss MLM Magazin szintén lapuljon a táskádban.
Operatív költségeid lesznek még a telefon- és üzemanyagköltség is. Szinte biztosan a telefonszámlád emelkedésével jár majd a hálózatépítés mindaddig, amíg fel nem ismered, hogy a hálózati kereskedelemben ezt is csökkenteni lehet, ha egy jó flottához csatlakozol. Az is lehet, hogy a céged saját flottával is bír, érdemes ez esetben kihasználni az ingyen hívható szponzort, felsővonalat.
Feltétlenül vegyél hanganyagokat, a szponzorod tanácsát alapul véve. Hanganyagok hallgatására szoktam javasolni CD- vagy mp3-játszót, sőt amennyiben a céged interneten keresztül is elérhetővé tesz hanganyagokat, akkor a kocsidban egy rádiófrekvencián sugárzó pendrive-játszón, vagy metrón egy iPodon is hallgathatod.

 

A képzések jelentősége

Egyik mentorom azt mondta, az MLM-ben legfontosabb az, hogy kiképezd azt az embert, aki pénzt fog keresni neked: azaz saját magad.
Képzeld el, hogy egy új autót veszel. Hova vezet az első utad? Ha nem vettél még új autót soha, elmondom: a benzinkútra. A díler épp annyi benzint hagy az új kocsiban, hogy az első benzinkútig eljuss. Ha nem a benzinkútra mész, lesz egy méregdrága autó a feneked alatt, amivel pont sehova se tudsz eljutni, mert kifogyott a benzin. Hogy jön ez ide? – kérdezheted.
Sokan nem veszik észre, hogy amikor az MLM-vállalkozással elindulnak, a legfontosabb költség a regisztráció és termékfogyasztás mellett az első képzésük kifizetése kellene legyen.
Érdekes módon egy hétvégi szeminárium után elinduló munkatárs bátrabb, magabiztosabb, lelkesebb, és felismeri a profi indulásban rejlő lehetőségeket.
Van olyan eset is, hogy két jelölted közül az egyik beruház egy nagy értékű indulócsomagra, de nem tud eljönni a képzésre, mert arra a plusz 20 000 forintra már nem futja. A másik jelölt nem tud beruházni az indulócsomagra, de a képzésre futja neki. Szerinted melyik a szerencsésebb?
Száz százalékig biztos vagyok benne, hogy aki a képzésre eljut, sikeresebben kezdi majd a karrierjét. A másik lehet, hogy két hét után azon panaszkodik, hogy nem érdekli az üzlet az ismerőseit, és egy hónap múlva – indulócsomag ide vagy oda – már nincs is a rendszerben.
Az MLM-ben az a lényeg, hogy mindig fel tudj töltődni, mindig legyen új tudás, amire szert teszel, és a motivációd a kezdeti nagyon erős szinten meg tudd tartani. Ezt a képzésekkel tudod biztosítani.
Ha világhírű táncos vagy, biztosítást kötsz a lábaidra. Ha sebészként dolgozol, akkor a kezedet kell bebiztosítani. Ha hálózatépítő vagy, akkor a pozitív hozzáállásodra kellene biztosítást kötnöd, hiszen ez a legfőbb jövedelemszerzési eszközöd, de ezzel nem foglalkozik egyik biztosítótársaság sem. Ezzel csak a céged képzési rendszere foglalkozik, könyvek, CD-k, DVD-k, szemináriumok, rendezvények formájában.
Havi pár ezer forintért a hozzáállásodra (szaknyelven az attitűdödre) biztosítást köthetsz, és én azt ajánlom, ezt tedd is meg! Ha van ajánlott képzési program, fizess rá elő! Vedd meg az összes rendezvényre a saját jegyedet, és vegyél még azok számára is, akiket meg szeretnél hívni mint vendéget. Ha abba fektetsz, hogy rendezvényjegyek nyomják a zsebed, amit úgymond „el kell adnod” az új érdeklőidnek, a hálózatod sikerébe fektetsz. A leghatékonyabban ugyanis azok a rendezvények építik a hálózatodat, amin te és a vendégeid ott vannak.
Fontos, hogy tudd, nincsenek kötelező költségek az MLM-ben. Ajánlani tudunk stratégiákat, anyagi helyzetedtől függően.
A célod az kell legyen, hogy az indulás után mindenképpen vállalkozásként kezeld az MLM-üzletedet; tartsd számon a költségeidet és a bevételeidet, és az elején számolj azzal, hogy a pénzt, amit keresni fogsz, célszerű arra fordítani, hogy a vállalkozásod működőképessé tedd. Forgasd vissza új termékek, szolgáltatások vételére, a képzésed biztosítására. Ne feledd, a tudást, amire itt szert teszel, senki sem veheti el tőled.
A tapasztalat az, hogy az első üzleti szintlépés után a vállalkozásod nullszaldóssá válik, és amikor már tartósan havi 100–150 000 forint nettó jövedelmet termel, akkorra a költségeidet is megtanulod jól menedzselni. Szponzorod addig már pár pénzügyi intelligenciáról szóló könyvet is elolvastat veled, erre mérget vehetsz. Céged termékeit és szolgáltatásait célszerű folyamatosan használnod a vállalkozásodban, ez adja a hitelességedet. Tudd be ezt is operatív költségnek. Ha olyan vagy, mint a legtöbb hálózatépítő, akkor persze te is szerelmes leszel a céged termékeibe, és folyamatosan vásárolod, mert imádod használni őket. Ha most mosolyogsz, akkor ez talált. Te is egy fanatikus vagy, akit semmi nem ment meg a sikertől!
Menedzseld jól a pénzügyeidet, és indítsd el új belépőket megfelelő tájékoztatással az anyagiakról – úgy, hogy ezt a cikket a kezükbe nyomod.
Nagy Ádám

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kiemelt bejegyzés

MI AZ, AMIT KI NEM ÁLLHATSZ A HÁLÓZATÉPÍTÉSBEN ?

Valószínűleg a következő válaszok egyike, vagy többsége jutott eszedbe: Névlistaírás Ismerősök megszólítása Idegenek megszólítá...

CSATLAKOZÁSI
LEHETŐSÉG*

Ha egy megbízható MLM cégnél dolgozol, akkor lehetőséged van céged ajánló linkjével megjelenni az oldalon! Amennyiben nem szerepel még az oldalon, foglald le és legyél Te a szerkesztője! Javasolj megbizható MLM céget:




Hozzászólások

Kapcsolat

Név

E-mail *

Üzenet *